Knowledge (Pengetahuan), Skills (Keterampilan) dan Abilities
(Kemampuan)
A
|
Knowledge is the theoretical or practical understanding of a
subject. For example, an employee might have knowledge of the ADDIE model
used in instructional design. This doesn’t mean the employee knows how to be
an instructional designer. It means they know the model.
|
Pengetahuan adalah pemahaman teoritis atau praktis dari sebuah
subyek. Sebagai contoh , seorang karyawan mungkin memiliki pengetahuan
tentang model ADDIE digunakan dalam desain instruksional . Ini tidak berarti
karyawan tahu bagaimana menjadi seorang desainer instruksional. Ini berarti
mereka tahu model.
|
|
|
|||
B
|
Skills are the proficiencies developed through training or
experience. Using the ADDIE example, the employee has demonstrated skills in applying
the ADDIE model when designing training programs. Skills are usually
something that has been learned. So, we can develop our skills through the
transfer of knowledge.
|
Keterampilan adalah kemahiran yang dikembangkan melalui
pelatihan atau pengalaman. Menggunakan contoh ADDIE , karyawan telah
menunjukkan kemampuan dalam menerapkan model ADDIE (Analysis. Design.
Development.Impelemt.Evaluation) ketika merancang program pelatihan.
Keterampilan biasanya sesuatu yang telah dipelajari. Jadi , kita dapat mengembangkan
keterampilan melalui transfer pengetahuan .
|
|
|
|||
C
|
Abilities are the qualities of being able to do something.
There is a fine line between skills and abilities. Most people would say the
differentiator is whether the thing in question was learned or innate. I
think of organization and prioritization as abilities that can help an
employee develop their instructional design skills.
|
Kemampuan adalah kualitas untuk bisa melakukan sesuatu . Ada garis tipis antara keterampilan dan
kemampuan . Kebanyakan orang akan mengatakan pembeda adalah apakah hal
tersebut telah dipelajari atau bawaan . Saya pikir organisasi dan prioritas
sebagai kemampuan yang dapat membantu karyawan mengembangkan keterampilan
desain instruksional mereka .
|
0 comments:
Post a Comment
Thank you for your comments